2007. december 28., péntek

A profi gallér és kézelő - avagy belülről varrunk, kívülről tűzünk

Mindig sokat bajlódtam a szép gallér és kézelő kivitelezésével. A varrás és a tűzés sosem lett olyan amilyenek szerettem volna, és a kihajtott gallérnál, belülről szembetűnő egyenetlenségek, pontatlanságok voltak láthatóak.

Én a Burdából tanultam meg varrni, de egyre több olyan profi trükk-kel, praktikával találkozom ami a Burdában merőben másképp illetve homlokegyenest ellentétesen van leírva.

Vegyük példaként a gallér felvarrását. A Burda azt írja, hogy a külső és belső gallért összevarrjuk úgy, hogy a varrást pontosan a varrásrágyásnál kezdjük és fejezzük be. A gallért kifordíjtuk, ezután a gallért odaillesztjük a színével felfelé fordított ingre, rávarrjuk a külső gallért, a ráhagyásokat a gallérba vasaljuk majd a belső gallért kézzel rögzítjük / odavarrjuk . ( a kézi rejtett varrás a jobbik eset, mert ha géppel estem neki akkor teljesen mindegy, hogy belülről vagy kívülről varrtam le a másik oldalt biztosan nagyon csúnyán nézett ki a varráskép).

Sikerült beszereznem viszont egy profi varrós könyvet, a Női ruhák készítése c. kiadványt amelyet tankönyvként használnak a nőiruha készítő, ruhaipari technikus stb. képzéseknél. Ebben a gallér felvarrásánál a következőképp kell eljárni.


1. A külső gallér ráhagyását a gallér fonákja felé le kell vasalni.
2. A belső és külső gallért színt színére fordítva össze kell illeszteni és oly módon összvarrni, hogy a külső gallér kihajtott ráhagyását mind a két oldalon le kell varrni.
3. A gallért ezek után ki kell fordítani.
4. A belső gallért a ruha fonákjához illeszteni és a levasalt felső gallér vonalában a nyakkörre varrni.
5. A gallér "felállítani"A ráhagyásokat a gallérba igazítani majd kívülről a külső gallért letűzni.

Így mind belülről mind kívülről egy igazán szép gallért kapunk amely megfelel az igényes kivetelezés minden kritériumának. Mellékelem a képet amely pontosan mutatja az eljárást.
És egy másikat is a nyakpántos gallér felvarrásáról, ami szintén ugyanez a szisztéma:


A kézelő felvarrásánál szintén ugyanígy kell eljárni!


Egy kedves régi barátnőm mindig mondogatta, hogy belülről varrunk és kívülről tűzünk, de én ezt akkor nem értettem. Mostmár viszont mindig ezt a módszert alkalmazom.

Persze nem szabad elfelejtkezni a megfelelő közbélés alkalmazásáról sem, de erről majd egy másik bejegyzésben mesélek.



18 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Hűűű, Arci!!! Végre egy varrós blog, amiből tanulhatok majd:))) Én biztosan sűrűn foglak olvasni, tervben van nálam is, hogy előbb-utóbb felelevenítem a ruhavarrást (és egyébként is, olyan lelkesítően tudsz írni erről:))

A varrási tippeket pedig hálásan elfogadom a kész képek mellett:))

hajráááá! Jajjjh és Párizs... sárgába borulva írom szavaimat..:)

KicsiKató írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
KicsiKató írta...

Én mint SZERZŐ:)) azért távolítottam, mert elbénáztam és duplán küldte el:)))

Kicsoda írta...

En is mindig akkor lelkesulok (ujra) fel ruhavarras ugyben ha talalok valami jo kis blogot;-)
Szoval erzed a felelosseget..

arcencil írta...

Akkor mindenki lelkes :-)) Hajrá! Nem csinálunk mi is egy házi SWAP-ot????

Kicsoda írta...

En benne vagyok!!! De akkor kerek egy olyan postot, amiben a polokrol es azok felturbozasarol irsz:-))))) Ha en talalok valamit,elkuldom.

arcencil írta...

Rendben, áll az alku! Akkor csináljuk egy házi SWAP-ot. Meghirdessük az nlc-n? Vagy hogyan toborozzunk?
Kató benevezel?

A pólók ügyében már én is törtem a fejem. És ötletek is vannak! Fogok írni posztot! :-)

KicsiKató írta...

Öööööö, mibe is nevezek be pontosan?:)) Kérem az apró betűs részt is rendesen elmagyarázni:) vagyis: mi is ez a swap ebben az esetben?:)))

Ledeczki Anna írta...

Kriszti már engem is invitált, de még mindig nem egészen tiszta ez a SWAP dolog!

arcencil írta...

A SWAP (sewing with a plan) egy ruhatáröszeállító verseny. Részletesebben tudtok olvasni itt róla:
http://www.timmelfabrics.com/wardrobe.htm
Nézzetek be az nlc fórumba, mert most ott erről beszélgetünk a Krisztával!
Várom az ötleteiteket vagy itt vagy ott!

Kicsoda írta...

Anna, addig mondj igent, mig nem tudod pontosan mirol is van szo:-))))

En mar kivalasztottam a barna (kockas), malyva, szurke anyagaim!!! Kicsit csalok, mert nemreg varrtam egy szoknyat es egy polot, de azokat csak pulszba szamitom be:-)))igy tenyleg nagyon kombinalhatoak lesznek majd.

KicsiKató írta...

Ááááá, ebben én kismiska vagyok:)) Annyi varrós ötletem van már az új évre (persze nem ruhák:):(..., hogy már most kevés az időm:) Ráadásul februártól indul a foltos tanfolyam és attól tutira bele fogok őrülni a foltos kergületbe (bocs, de Lázár Ervin Naplóját olvasom mostanság és nem tudom elfelejteni a zseniális szavait:)))

Deeeee kitaláltam magamnak egy remek szerepkört ebbe a swapba: drukker leszek!! De még nem árulom el, kinek a drukkere (tippem szerint mindig azé, aki épp kész van valamivel:))

Jó?:))

Ledeczki Anna írta...

Ez nagyon érdekes, szemmel fogom kísérni az eseményeket, de hogy részt venni benne?!:)))) Elég vicces lenne a kontárkodásom:)))

36évi írta...

Még egy tipp: az összevarrt gallér kifordítása és levasalása után jelöld át egy cerkával a visszahajtott rész élénél a varrásszélességet a másik gallérra belül, és azon varrd fel a nyakkörre. Akkor tuti egyforma lesz a két gallérrész felvarrás után és biztos, hogy a visszatűzés is a felvarrásvonaltól felfelé lesz.
Ha tudtad már, akkor bocs. :)))
Most találtalak meg, nagyon szeretem, ahogy a varrásról írsz. A végén még visszaszokom a ruhavarrásra. :)))

36évi írta...

Arci!

Az volna a kérdésem, hogy a Müller-féle könyvben van szó szerkesztés-modellezésről is vagy csak varrástechnológiáról?
Ja, és még azt, hogy honnan szerváltad?

Cicvarek írta...

Azt hiszem lassan kénytelen leszek a varrásba is belekontárkodni, annyira élvezetesen írsz róla. :-)

Rosina írta...

Köszi, hogy felraktak a leírást a gallérról. Most éppen Burdából varrok, kicsit setén-bután órákat ülök, hogyan is tovább.
Megmondanád ennek a klassz könyvnek a pontos címét szerzővel...? köszi

Unknown írta...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ