2011. február 14., hétfő

Phildar füles sapka és sál


A közös pesti találkozások Kicsodánál nekem főképp arra jók, hogy ötletekkel és inspirációval felvértezve jöjjek haza, persze azon felül, hogy rongyosra beszélem a szám a csajokkal.
És mindig van valami új dolog amit ki kell próbálnom. Így kezdődött anno a patchworkkel (mert én eredetileg csak ruhákat varrtam) és utána folytatta a textilfestés (pedig legalább egy évig mondogattam, hogy én ugyan ebbe, na de tényleg ebbe már nem fogok bele) és most itt ez a kötés.... /sóhaj/
Mert Ahamaa és Kicsoda és Zelnice állandóan erről beszéltek és a virtuális levezésünk is fonalakról és mintákról kezdett szólni. És a társaságban szinte mindenki vagy kötött vagy horgolt. De ruhavarrás??? Nos arról nemigen volt szó.
Szóval belefogtam és borzasztó lassan ügyeskedem magam erre a pályára. A legutóbbi Emmának egy fülvédős sapka és sál, a mintáját a Phildar-ból néztem ki és a barna overállhoz szántam Négyszer kötöttem újra, már azt hittem kidobom a szemetesbe, de a végén csak befejeztem.


Biztos fertőzés ez, de most úgy érzem, hogyha nem kezdhetek valamit azonnal kötni felmegy a vérnyomásom, ideges leszek és...és.. és. Szóval a kötés lenyugtat és tényleg teljesen más idegállapotra való mint a varrás. Ezért én már azonnal egy másik minta után néztem.
Kösz lányok, de tényleg, igazán ;-)

PS: mostmár csak azt mondja meg nekem valaki hogy a szálakat miként kell eldolgozni, mert már sok mindent próbáltam de előbb-utóbb kikandikálnak :-(

10 megjegyzés:

Julcsi írta...

Igen, a szálak eldolgozása gondot okoz nekem is. Már kértem Ahamától egy erről szóló leckét a kötőiskolájában:))
Az a csücsör szenzációs:)

krisz írta...

Nem tudom a profik hogy csinálják,én mindig hosszúra hagyom,s később ezzel szoktam a részeket összevarrni.Aminél ezt nem lehet,ott meg horgolótűvel áthúzgálom az utolsó sor szemein.

Violini írta...

Édes :-)
én olyan hosszúra hagyom, hogy egy zsákvarrótűvel kényelmesen elvezethessem a szálat a visszáján, befelé meg kicsit vissza. nem szokott gondot okozni.vagy nem vagyok elég igényes :-)
ruhavarrás...félve vallom be, hogy rendeltem 2 ottobrét, és meg is jött pénteken :-)
sztem ez úgy van, hogy oda-vissza inspiráljuk egymást. ez jó :-D

Kicsoda írta...

jaj ez nagyon edes!!!
szerintem fonal fuggo. ha vsatag a fonal, akkor kikandikal nekem is. allandoan dugdosom vissza;-) ha meg vekony, akkor es is vastag tuvel csinalom, mert ugy nem csak szemek koze tudok olteni.
azt hiszem a kotes szol legkevesbe a kesz termekrol;-P
felolem beszelhetunk varrasrol is, mert en most foleg varrok es ott akadok meg kicsit, hogy vegyek egy lenduletet bluzhoz, kabathoz...

KisVirág írta...

Én a szálakhoz nem, csak a képhez szólók :) édes és csinos! :))

KisVirág írta...

Én a szálakhoz nem, csak a képhez szólók :) édes és csinos! :))

Ahama írta...

Örülök, hogy kedvet csináltunk neked is hozzá :).
Különösebb "módszert" nem ismerek, én is nagylyukú tűvel, vagy horgolótűvel szoktam a visszáján beledolgozni az egyes szemek közé, gyakran váltogatva az irányt. Ha nem vágva, hanem tépve van a szál vége(gyapjúnál könnyebb), észrevétlenebbül elvész a legvége.

Erika írta...

Gratulálok a blogodhoz, nagyon tetszik! Most találtam ide.

Zazálea írta...

nem lehetne, hogy írjál valamit, valamicskét?

Unknown írta...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ